سيستم تصفيه فاضلاب

سيستم ضدعفوني وگندزدايي

 

سيستم ضدعفوني وگندزدايي

پركلرين نام تجاريHTH به فرمول شيميايي هيپو كلريت كلسيم Ca(ocl)2 كه معمولأ 70% آن ماده موثر گندزدا و30%مواد نگهدارنده (آهك) است.
شكل ظاهري :پودر يا گرانول سفيد رنگ است كه در بشكه هاي 25 و45 كيلويي بسته بندي شده كه مي بايست در محلي دور از رطوبت و نور مستقيم خورشيد و آتش و حرارت نگهداري شود.
پودر (گرانول)پركلرين را به ميزان معين در مقدار آب معين حل نموده تا شير كلر(كلر مايع ) تهيه شود.
اين كلر مايع توسط دستگاههايي بنام كلريناتور كه بر روي سيستم خط انتقال آب آشاميدني و ... نصب شده و بطور منظم آب شبكه لوله كشي مجتمع هاي كوچك و نسبتأ بزرگ را گندزدايي مي نمايد.
دستگاه كلريناتور توسط شركتهاي سازنده در مدلهاي مختلف طوري طراحي شده كه قادر است در ساعت از 24 تا 900 ليتر كلر مايع را در خطوط انتقال تزريق نمايند
. اين شركت با بهره گيري از دانش پرسنل جوان خود در راستاي گسترش فعاليت هاي خود اقدام به فروش انواع دستگاه هاي كلرزني آب كرده است 

سيستم گندزدايي وضدعفوني

سيستم كلرزن گازي شامل دستگاه تزريق ديواري اتوماتيك به همراه دستگاه وكيوم رگلاتور و نيز دستگاه انژكتور به همراه بوستر پمپ و دستگاه تعويض كننده و دستگاه آنالايزر جهت نشان دادن ميزان كلر باقي مانده به همراه پمپ نمونه گيري و تابلوي فرمان و نيز سيلندر گاز در نظر گرفته شده است.

گاز كلر در سيلندرهاي فلزي به ابعاد متفاوت قرار دارد كه محتوي 2 تا 50 كيلو گرم كلرند. براي ايستگاههاي مهم ، مخزنهاي 500 تا 1000 كيلوگرمي كلر استفاده مي‌شود. در قسمت پايين سيستم گندزدايي وضدعفوني  ظرفها ، كلر به حالت مايع و در قسمت بالا به حالت گاز است. فشار گاز كلر با فشار ميعان آن در دماي محيط برابر است. براي تاسيسات متداول كه دبي كار خيلي بزرگ نيست، فاز گازي سيلندر به كار برده مي‌شود.
بتدريج كه از مقدار گاز كاسته مي‌شود، كلر مايع ، تبخير و جانشين آن كم مي‌شود، طوري كه فشار ثابت مي‌ماند. مقدار فشار در دماي C ˚ 15برابر 6 بار است و با افزايش دما، فشار نيز افزايش مي‌يابد 4 بار در C ˚ 2 و 12 بار در C ˚40. پس دبي گاز بستگي به دما دارد، اما به سطح تبخير بستگي دارد، يعني به سطح مقطع سيلندر.
بديهي است كه براي يك سيلندر كوچك از دبي 100گرم در ساعت (تا 10كيلوگرم) و براي يك سيلندر بزرگ از 400 گرم در ساعت (15 تا 50كيلوگرم )نمي‌توان بالاتر رفت.  پكيج تزريق كلربه‌منظور ايجاد سطح تبخير بيشتر، مخزن هاي سيلندري افقي قرار داده مي‌شوند.
اصول سترون‌كردن با گاز كلر به اين صورت است كه گاز كلر پس از كاهش قبلي فشار با آب مخلوط مي‌شود و سپس شيره كلردار حاصل طبق مقادير تعيين شده بوسيله مهندس شيمي، در آب مورد تصفيه وارد مي‌شود.

جهت كسب اطلاعات بيشتر درضمينه سيستم  گندزدايي وضدعفوني با  شركت اطلس اب تماس بگيريد 02146076082

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.